Yeah! Hiihto on kyllä loistavuutta. Kausi avattu sunnuntaina 7,5km pertsalenkillä ja viimekauden voiteilla ;) Hyvin piti, luisto oli sitte vähä huonompi ja alamäkeenki sai mennä tasatyöntöä. No tulipahan hartioille jumppaa.
Jumpasta puheen olleen hiihto on kyllä paska laji kylkiäisiksi projektointiin. Tätä todistin sitten eilen Hutungissa. Olipa nimittäin niin jäykkis olo, ettei ikkään. No tässä loistava kännykkävideo josta voi ite kattoa miten paskasti nuo kattomuuvit vielä taipuu. Tämä on siis osa tuota noin 30 muuvin pätkää jota ollaan reeninä yrkkäilty jo vuodenvaihteesta asti.
keskiviikko 10. helmikuuta 2010
torstai 4. helmikuuta 2010
Synttärilahja
Uutta kampesta saapui eilen. Vaikka hiihtohanskat onkin toiminu kiivetessä täytyi testata ihan oikeasti siihen suunniteltuja hanskoja. Hommasin siis BD:n Torque hanskat Telemark Pyrenesiltä. Ainakin näin ensikosketukseltaan tuntuma on aivan loistava. Täytyy raportoida miten toimivat käytännössä.
Kangas on jotain soft shelliä ja rystyset on suojattu pehmusteilla.

Kämmen on jotain kumin tyyppistä ainesta ja ainaski lämpösessä pito on mitä parhain.
Kangas on jotain soft shelliä ja rystyset on suojattu pehmusteilla.

Kämmen on jotain kumin tyyppistä ainesta ja ainaski lämpösessä pito on mitä parhain.
tiistai 2. helmikuuta 2010
Jäätä, vaneria ja rekkiä
Eilen oltiin siis Seppiksellä kauhomassa pystyä pakkasjäätä. Kyllä se vaan hauskaa on ja metrejä kertyy. Jospa sitä tässä olis maaliskuussa Koron kunnossa. Hutungissa on väännetty draikkausproggista, joka kulkee aina muuvi kerrallaan eteenpäin. Yhteensä tuohon tulee kolmisenkymmentä muuvia ja ainaki meikän täytyy vetää viis figure nelosta. Kymmenen muuvia pystyy vetämään putkeen ja sitte hyytyy. Tuo kattotouhuilu ottaa sen verran koville ettei vain pysty. No jospa tässä vielä joskus.
Rekissä on tullu työpaikalla roikuttua pari kertaa päivässä ja menihän tuo viimeviikolla yli 20 leukaa. Valtaisat 21 sain siis vedettyä ;) Eipä kovin kummosesti, mutta tästähän on hyvä jatkaa.
Tänään piti käydä sikalentsurokote ja tämä kuulemma vetää sen verran paskaksi käden, että taitaa olla tämän viikon reenit nähty. No juoksemaan sitte jos ei muuta pysty.
Mutta semmosta jauhantaa taas. Täytyy koittaa saada Hutungin settiä ja miksipä ei Seppistäki viteolle.
Rekissä on tullu työpaikalla roikuttua pari kertaa päivässä ja menihän tuo viimeviikolla yli 20 leukaa. Valtaisat 21 sain siis vedettyä ;) Eipä kovin kummosesti, mutta tästähän on hyvä jatkaa.
Tänään piti käydä sikalentsurokote ja tämä kuulemma vetää sen verran paskaksi käden, että taitaa olla tämän viikon reenit nähty. No juoksemaan sitte jos ei muuta pysty.
Mutta semmosta jauhantaa taas. Täytyy koittaa saada Hutungin settiä ja miksipä ei Seppistäki viteolle.
keskiviikko 20. tammikuuta 2010
Kolmas kerta toden sanoo
Eilenpä oltiin taas Seppiksellä jäätä lohkomassa. Pakkasta oli kymmenkunta astetta ja jää oli kuivaa. Pahus vie, näyttäis vähän ettei synny paljoa uutta jäätä. Muutenkin jäätilanne on aivan hanurista verrattuna edelliseen kahteen vuoteen. No onneksi nyt on kuiteski lunta niin paljo, että pääsee hiihtämään siis jos siitä tykkää. No tämä oli joka tapauksessa kolmas jääsessio tälle kaudelle. Nyt alko jo vähän paremmin taipua ja sainki ylärillä otettua 8 vetoa a n.18m. Eli kyllähän tuossa metrejä tulee ihan kivasti ja sepäs se näin boulder kunnon muuttamiseksi jääkäyttöön onki tärkiää. Paska kun taas nostaa tuota pakkasta niin korkealle, ettei kehtaa ulkona kiivetä. Jää aina yhteen kertaan viikossa tuo jään kauhonta.
Reenimeininkejä:
Molen nyt lokakuun alusta asti harrastanu semmosta, että työviikon aikana käyn neljänä päivänä viikossa kaks kertaa päivässä vetämässä leukaa. Lisukkeena tuohon ostin pari viikkoa sitte nuo Metoliuksen rock ringsit tänne työpaikalle ja niillä oon sitte korvannu toisen nuista leuanvetoseteistä. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuo leuanveto taas onnistua, vaikka enpä kyllä uskalla sanoa meneekö vieläkään yli 20 toistoa. No täytyy joku päivä testata. Yhden käden lukotukset onnistu taas pitkästä aikaa(siis rekillä) ja siitähän on nyt sitte hyvä taas alottaa reenaaminen ;)
Syömispuolella otin salaattitammikuun eli työpaikkalounaaksi en syö muuta kun salaattia. Tuossa ruokalassa kun mättää liian helposti muusia lautasen täyteen ja sitte on taas pari kiloa ylimäärästä kuukaudessa. No nyt on kahessa viikossa saanu kilon tipautettua pelkästään tuolla, vaikka kotona illalla on tullutkin vedettyä sitä sun tätä. Jospa sitä sitte kevääseen mennessä sais ittensä taas kiipeilykuosiin.
Eipä tässä ny sitte muuta ku tätä paskanjauhantaa.
Reenimeininkejä:
Molen nyt lokakuun alusta asti harrastanu semmosta, että työviikon aikana käyn neljänä päivänä viikossa kaks kertaa päivässä vetämässä leukaa. Lisukkeena tuohon ostin pari viikkoa sitte nuo Metoliuksen rock ringsit tänne työpaikalle ja niillä oon sitte korvannu toisen nuista leuanvetoseteistä. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuo leuanveto taas onnistua, vaikka enpä kyllä uskalla sanoa meneekö vieläkään yli 20 toistoa. No täytyy joku päivä testata. Yhden käden lukotukset onnistu taas pitkästä aikaa(siis rekillä) ja siitähän on nyt sitte hyvä taas alottaa reenaaminen ;)
Syömispuolella otin salaattitammikuun eli työpaikkalounaaksi en syö muuta kun salaattia. Tuossa ruokalassa kun mättää liian helposti muusia lautasen täyteen ja sitte on taas pari kiloa ylimäärästä kuukaudessa. No nyt on kahessa viikossa saanu kilon tipautettua pelkästään tuolla, vaikka kotona illalla on tullutkin vedettyä sitä sun tätä. Jospa sitä sitte kevääseen mennessä sais ittensä taas kiipeilykuosiin.
Eipä tässä ny sitte muuta ku tätä paskanjauhantaa.
keskiviikko 13. tammikuuta 2010
10 päivää
ja kerta sisätuulausta kerta jäällä ja paljon roikkumista rekillä + uusissa Metoliuksen Rock ringseissä. No mummojään kiipeeminen alko jo vähän käyttään kun sai toistoja alle. Vanha ihminen vaan vaatii jonkin verran lämmittelyä, että saa happokierron käyntiin. No ens viikolla sitte taas.
sunnuntai 3. tammikuuta 2010
Jääreeniä
No huh huh kun on tiukkaa settiä tuo "mummojään" kiipeäminen. Ekaa kertaa jäällä tälle kaudelle ja kyllähän pumppaa. Ei oo ihme, että mixtatkin vähän pumputtaa...
Niin eli Antin ja Janin kans oltiin Seppiksellä vääntämässä. Ennuste lupaili parin kympän pakkasta, mutta aamulla mittari näytti -15. Yeah baby ja ei muuta kun vääntään. No yläköysien kans tuusatessa meni varmaan tunti ja muutenkin homma oli yhtä jähimistä. Mistä lie johtui. Kinkut varmaan painaa ;)
No sitte alkoi palella ihan suht kivasti. Onneksi aamulla laitoin vaatetta ennusteen mukaan sillä lämmöt oli paikalta poistuessa reilut -20. No ilmankos paleli varpaita...
Mutta tässäpä pari fotoa:
Antti oikean laidan jäillä

Jani samoilla huudeilla. Oli muutes komean aurinkoinen päivä, mutta onneksi tuonne mäen pohjalle ei arska paista.

Jani vasemman laidan mukavan jyrkällä ja alusta ohuella jäällä
Niin eli Antin ja Janin kans oltiin Seppiksellä vääntämässä. Ennuste lupaili parin kympän pakkasta, mutta aamulla mittari näytti -15. Yeah baby ja ei muuta kun vääntään. No yläköysien kans tuusatessa meni varmaan tunti ja muutenkin homma oli yhtä jähimistä. Mistä lie johtui. Kinkut varmaan painaa ;)
No sitte alkoi palella ihan suht kivasti. Onneksi aamulla laitoin vaatetta ennusteen mukaan sillä lämmöt oli paikalta poistuessa reilut -20. No ilmankos paleli varpaita...
Mutta tässäpä pari fotoa:
Antti oikean laidan jäillä

Jani samoilla huudeilla. Oli muutes komean aurinkoinen päivä, mutta onneksi tuonne mäen pohjalle ei arska paista.

Jani vasemman laidan mukavan jyrkällä ja alusta ohuella jäällä
tiistai 22. joulukuuta 2009
Pakkomielle pt2
Lauantaiksi sain Janin ja Timon houkuteltua mukaan härväämään Pakkomielteelle. Pojjaat oli ensimmäistä kertaa jääkamppeitten kans liikenteessä, mutta suoriutuivat huomattavan hyvin varsin vaativasta ensikosketuksesta lajiin.
Aamulla veinas epäilys hiipiä puseroon, että näinköhän uskallan ledauttaa alun thin ice osion. Pystyn alkuun asti vedetään ilman varmistuksia ainakin tällä kelillä noin sentin jäällä. Yllättävän helposti se kuitenki onnistui ja päästiin yrkkäämään itse kiipeilyliikkeitä.
Meitsi härväilee ekaa varmistusta

Edellisellä kertaa Esko värkkäs varmistukset eikä meikän tarvinnu niistä välittää. Tällä kertaa alaosan muuvit taipui ihan kohtuudella. Toki tuo frendien kanssa härvääminen toi oman mausteensa hommaan.
Tässä reitin ensimmäisiä kiipeilyliikkeitä

Parin kiipeilyliikkeen jälkeen on kiva lukotus katon alla ja hakun torkkausta poikkihalkeamaan.

No ei menny.

Timo alun jää/turve setillä. Vielä naurattaa.

Timo suorittaa kiipeilyliikkeitä ja keleet lentelee naapureiden iloksi.

Jani nykäs muuvit kerralla katon alle ja pääsi myös sovittelemaan hakkua jään tukkimaan halkeamaan. No Joulun jälkeen jatketaan sitten entistä tuhdimmassa kunnossa ;)
Aamulla veinas epäilys hiipiä puseroon, että näinköhän uskallan ledauttaa alun thin ice osion. Pystyn alkuun asti vedetään ilman varmistuksia ainakin tällä kelillä noin sentin jäällä. Yllättävän helposti se kuitenki onnistui ja päästiin yrkkäämään itse kiipeilyliikkeitä.
Meitsi härväilee ekaa varmistusta

Edellisellä kertaa Esko värkkäs varmistukset eikä meikän tarvinnu niistä välittää. Tällä kertaa alaosan muuvit taipui ihan kohtuudella. Toki tuo frendien kanssa härvääminen toi oman mausteensa hommaan.
Tässä reitin ensimmäisiä kiipeilyliikkeitä

Parin kiipeilyliikkeen jälkeen on kiva lukotus katon alla ja hakun torkkausta poikkihalkeamaan.

No ei menny.

Timo alun jää/turve setillä. Vielä naurattaa.

Timo suorittaa kiipeilyliikkeitä ja keleet lentelee naapureiden iloksi.

Jani nykäs muuvit kerralla katon alle ja pääsi myös sovittelemaan hakkua jään tukkimaan halkeamaan. No Joulun jälkeen jatketaan sitten entistä tuhdimmassa kunnossa ;)
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)