keskiviikko 20. tammikuuta 2010

Kolmas kerta toden sanoo

Eilenpä oltiin taas Seppiksellä jäätä lohkomassa. Pakkasta oli kymmenkunta astetta ja jää oli kuivaa. Pahus vie, näyttäis vähän ettei synny paljoa uutta jäätä. Muutenkin jäätilanne on aivan hanurista verrattuna edelliseen kahteen vuoteen. No onneksi nyt on kuiteski lunta niin paljo, että pääsee hiihtämään siis jos siitä tykkää. No tämä oli joka tapauksessa kolmas jääsessio tälle kaudelle. Nyt alko jo vähän paremmin taipua ja sainki ylärillä otettua 8 vetoa a n.18m. Eli kyllähän tuossa metrejä tulee ihan kivasti ja sepäs se näin boulder kunnon muuttamiseksi jääkäyttöön onki tärkiää. Paska kun taas nostaa tuota pakkasta niin korkealle, ettei kehtaa ulkona kiivetä. Jää aina yhteen kertaan viikossa tuo jään kauhonta.

Reenimeininkejä:
Molen nyt lokakuun alusta asti harrastanu semmosta, että työviikon aikana käyn neljänä päivänä viikossa kaks kertaa päivässä vetämässä leukaa. Lisukkeena tuohon ostin pari viikkoa sitte nuo Metoliuksen rock ringsit tänne työpaikalle ja niillä oon sitte korvannu toisen nuista leuanvetoseteistä. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuo leuanveto taas onnistua, vaikka enpä kyllä uskalla sanoa meneekö vieläkään yli 20 toistoa. No täytyy joku päivä testata. Yhden käden lukotukset onnistu taas pitkästä aikaa(siis rekillä) ja siitähän on nyt sitte hyvä taas alottaa reenaaminen ;)

Syömispuolella otin salaattitammikuun eli työpaikkalounaaksi en syö muuta kun salaattia. Tuossa ruokalassa kun mättää liian helposti muusia lautasen täyteen ja sitte on taas pari kiloa ylimäärästä kuukaudessa. No nyt on kahessa viikossa saanu kilon tipautettua pelkästään tuolla, vaikka kotona illalla on tullutkin vedettyä sitä sun tätä. Jospa sitä sitte kevääseen mennessä sais ittensä taas kiipeilykuosiin.

Eipä tässä ny sitte muuta ku tätä paskanjauhantaa.

keskiviikko 13. tammikuuta 2010

10 päivää

ja kerta sisätuulausta kerta jäällä ja paljon roikkumista rekillä + uusissa Metoliuksen Rock ringseissä. No mummojään kiipeeminen alko jo vähän käyttään kun sai toistoja alle. Vanha ihminen vaan vaatii jonkin verran lämmittelyä, että saa happokierron käyntiin. No ens viikolla sitte taas.

sunnuntai 3. tammikuuta 2010

Jääreeniä

No huh huh kun on tiukkaa settiä tuo "mummojään" kiipeäminen. Ekaa kertaa jäällä tälle kaudelle ja kyllähän pumppaa. Ei oo ihme, että mixtatkin vähän pumputtaa...

Niin eli Antin ja Janin kans oltiin Seppiksellä vääntämässä. Ennuste lupaili parin kympän pakkasta, mutta aamulla mittari näytti -15. Yeah baby ja ei muuta kun vääntään. No yläköysien kans tuusatessa meni varmaan tunti ja muutenkin homma oli yhtä jähimistä. Mistä lie johtui. Kinkut varmaan painaa ;)

No sitte alkoi palella ihan suht kivasti. Onneksi aamulla laitoin vaatetta ennusteen mukaan sillä lämmöt oli paikalta poistuessa reilut -20. No ilmankos paleli varpaita...

Mutta tässäpä pari fotoa:

Antti oikean laidan jäillä


Jani samoilla huudeilla. Oli muutes komean aurinkoinen päivä, mutta onneksi tuonne mäen pohjalle ei arska paista.


Jani vasemman laidan mukavan jyrkällä ja alusta ohuella jäällä

tiistai 22. joulukuuta 2009

Pakkomielle pt2

Lauantaiksi sain Janin ja Timon houkuteltua mukaan härväämään Pakkomielteelle. Pojjaat oli ensimmäistä kertaa jääkamppeitten kans liikenteessä, mutta suoriutuivat huomattavan hyvin varsin vaativasta ensikosketuksesta lajiin.

Aamulla veinas epäilys hiipiä puseroon, että näinköhän uskallan ledauttaa alun thin ice osion. Pystyn alkuun asti vedetään ilman varmistuksia ainakin tällä kelillä noin sentin jäällä. Yllättävän helposti se kuitenki onnistui ja päästiin yrkkäämään itse kiipeilyliikkeitä.

Meitsi härväilee ekaa varmistusta


Edellisellä kertaa Esko värkkäs varmistukset eikä meikän tarvinnu niistä välittää. Tällä kertaa alaosan muuvit taipui ihan kohtuudella. Toki tuo frendien kanssa härvääminen toi oman mausteensa hommaan.

Tässä reitin ensimmäisiä kiipeilyliikkeitä


Parin kiipeilyliikkeen jälkeen on kiva lukotus katon alla ja hakun torkkausta poikkihalkeamaan.


No ei menny.


Timo alun jää/turve setillä. Vielä naurattaa.


Timo suorittaa kiipeilyliikkeitä ja keleet lentelee naapureiden iloksi.


Jani nykäs muuvit kerralla katon alle ja pääsi myös sovittelemaan hakkua jään tukkimaan halkeamaan. No Joulun jälkeen jatketaan sitten entistä tuhdimmassa kunnossa ;)

keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Paavalin Pakkomielle

Tästä se tarina alkaa. Maanantaina kävin ekaa kertaa testaamassa muuveja. On se kyllä perkule aika hirvitys reitiksi. Nyt ei kyllä tullu mediatiedostoja aiheesta, mutta eiköhän tuolta vielä ehi valosammallaki kelillä kuvailla ;) Vielä täytyy reenailla jonku aikaa, notta saadaan kestävyydet ja voimat kohilleen. Saapa nähä minä vuonna on menossa jos koskaan. Tästä päätellen reitti on siis just sopeva meikän projektiksi, ainaki jos Dave MacLeodin periaatetta projektin valinnasta käyttää. Eli reitin täytyisi tuntua aluksi täysin mahdottomalta.

On se kyllä jännä miten on sattunu just oikeille kohille nuo otteet jotta siitä on mahollista päästä ylös. Niin ja onhan siinä jäätäki, jotta saadaan mixdead reitti. Alussa on kiva släbiramppi erittäin ohutta jäätä ja sitte lopussa kans vähän leveän halkeaman sisällä. On se hienoa tuo kiipeily on se...

torstai 3. joulukuuta 2009

tiistai 1. joulukuuta 2009

Hutunkisessiot

Lauantaina 21.11. vietettiin seuran pikkujouluja ja pidettiin leikkimieliset kilpailut. Tällä kertaa pistelasku toimi niin, että jokaisesta reitin yrityksestä sai pisteen. Uudestaan ei jo kiivettyä reittiä saanu kiivetä tai no sai mutta ei pisteitä. Reitintekijöille propsit hyvistä reiteistä. Meikäläinenki pääsi yli yhen reitin eli pojjaat oli onnistunu ottamaan kuolevaisetkin huomioon.

Klipsun editointi on vähän niin ja näin, mutta siinäpä nyt sitte kuitenki.