keskiviikko 27. toukokuuta 2009

Toukokuun antia

Kyllähän tuota toukokuussakin on tapahtunut. Ollaan väännetty muuveja Ikuiseen tuskaan Halsvuoressa ja juostu kilometrejä Oulun Terwahölkän puolimaratonia odotellen. Tavotteena oli juosta alta 1h 45min, mutta sepäs ei aivan ottanu onnistuakseen. Tässäpäs sitten tilitystä kuukauden puuhasteluista:

1) Ikuinen tuska

Nyt on pari kertaa käyty tälle kesää muuvittelemassa ja alkaa olla pikkuhiljaa reitti kasassa. Eka kerralla vaati 6 lepoa köyteen ja viimesellä meni kahella levolla. On siis mahdollista, että voimakestävyyskin kehittyisi pienellä yrittämisellä. No huomenna mennään taas treenaamaan reitille. Jospa se siitä lähtis. Halsvuori on kyllä hieno paikka. Ehkä aivan helpoimmat linjat puuttuu mutta pienellä reenaamisella saa ittensä semmoseen kuntoon, että tekemistä riittää. Niin ja projektoijalle riittää tekemistä aina kasin nurkille asti.

Jani tekee kiipeilyliikkeitä


Eka kerralla tuli muutes tehtyä kesän eka trädisuoritus: "Roju ränni" ja greidi valtava 4. Kyllä tuo trädittäminen vaan on aika puuhaa, mutta ei taas auta kun kiiloja kolistella niin jospa ne alkas vitoset taipumaan.

2) Terwahölkkä
Kävin Oulussa hölkkäilemässä puolimaratonin, jotta pysyy ees jonkinmoinen aerobinen kunto päällä. Reitillä vierähti aikaa 1h 46min 9s. Eihän tuo aika nyt mikään huippu ole, mutta ok kuitennii. Tavotteena oli juosta 5min/km aikaa ja siihen pääsinkin reippaasti, mutta huoltopisteiden kävely nappasi sen verran aikaa, ettei pystyny parempaan. Täytynee syksyllä juosta nuo huoltopisteetkin.

Maali häämöttää


Onnellisesti maalissa

keskiviikko 6. toukokuuta 2009

Klipsu

Tässäpä notkia suomalaisnuori märällä, mutta onneksi karkealla kivellä. Huom. boulderoidessa niin tärkeät kiipeilyvaljaat ;)

Puutarhan hoitoa

Käytiin Timon kans Muuramessa hengailemassa ja hoitamassa puutarhaa. Kelihän oli mitä parhain, eli väliin sato vettä ja väliin paisto aurinko. No mutta pikku vikoja kun on asenne kohdallaan ;)

Tässäpä nyt sitte sitä puutarhanhoitoa



Seurauksena saatiin pari jotain kutosen linjaa. Tarkempaa arviota sitte kun saadaan kuivankelin nousut tehtyä.



Timppa hengailee viimekesänä putsatulla prokkiksella.



Lopuksi testattiin yhtä kulmassa menevää linjaa, mutta sen loppukolmanneksessa taitaapi olla astetta jämäkämpi dyno, joka ei ainakaan tällä reissulla selvinnyt kummallekaan. Katellaanpa josko se kesän aikana alkais aueta.

lauantai 25. huhtikuuta 2009

Kyllä

Jes nyt se on tehty! Lähetettiin sitten eilen porukalla(mie, Jani ja Kaapo) se Super changoo Keljossa. Gang bangiaki fiilisteltiin ja tuo Kaapon ketale vetaski eka muuvsin jo toisella yrkällä. Loput jäiki sitte puuttumaan. Mulle ja Janille sitten not even close but cigar, mutta pitäähän sitä kesäksi ollakin jotain tekemistä ;)

On se kyllä asiallista settiä taas tuo kiven halaaminen. Sormet verellä, itelle sopivan vahvoja muuveja, kaverit ja auringon paiste. Eipä ollu ikävä sisäseinälle.

Nyt alkaa muutes olla jo niin lämmintä, että täytyy kaivella ens viikolla nartsakin kaapista.

Sori vaan kuvien puutteesta mut jätin kameran kotio...

keskiviikko 22. huhtikuuta 2009

Keljo kutsuu

Eilen taas könyttiin Keljonkankaan kivillä. Kyllä tuo Marvin kivi on vaan aika hieno murkula. On lämppäriä ja sitte vaikeempaa. No tuossapa tämän kerran tapahtumia.

Timppa vääntää X vai Y reittiä


Meikä ja Arete


Tässäpä taitaaki olla sitte alkukauden proggista. Eli Super changoo 6C. Edellisen kerran meni alku ja ny sain tehtyä nuo lopun muuvit. Jokohan sitte ens kerralla...

Alku veto


Totinen mies hiukan ylempänä

maanantai 20. huhtikuuta 2009

Kevätkauden avaus

Do diin torstaina 16.4. avattiin Markon kans kevätkausi. On se vaan hienoa taas veivata ihan oikealla kivellä. Nyt muutes talvikauden puuhailut ei ole menneet aivan hukkaan, sillä kutoset tuntui suht kivoilta. Jos tuota vertaa edellisiin vuosiin kun vitosetkin on ollu tiukkoja niin suunta on selvästi oikea. No huomenna taas mennään koitan saada enemmän kuvia.

Marko fiilistelee
 
Posted by Picasa

keskiviikko 25. maaliskuuta 2009

Kalliokauden avaus 21.3.

Lauantaina tuli käytyä Halsvuoressa testaamassa kalliokiipeilyä. Tai no kävin katsomassa paikkojen kuntoa ja innostuin samalla vähän kokeilemaan. Tässäpä aika surrealistinen kuva ässäMix reitistä.



Kyllähän ne varpaat tossuissa jäätyi, mutta yllättävän helpoilta tuntui muuvit. Saapa nähä milloin uskaltaa trädinä tuommosen linjan täräyttää. Täytyy varmaan ottaa vähän yläköysiyrkkää ja katella sitte tilannetta. Kelit näyttää jokatapauksessa siltä, että vähintään kuukausi menee ennenkö tarvii tuonne lähteä oikeasti kiipeämään. No mutta tässäpä ehtii vetää sopivasti voimakauden treenit ja sitten kallioille.
Posted by Picasa