Eilen taas Seppiksellä. Pari liidiä oikean laidan putouksella ja Kaapo tykitti myös pari. Sitte taas YK-jumppaa keskiputouksella ja siinäpä se. Lepposa ilta ja hyvät fiilikset. Koron keikkaa odotellessa. Tänään täytyy varmaan vähän venytellä kun ekassa liidissä veinas nivuset krampata. Mutta pikkuhiljaa taitaa ukko olla kuitenki tervehtymässä.
Jännä kyllä miten yläköyden turvin tulee häsellettyä. Pari kertaa lipsahin ja toisella kertaa jäin yhellä kädellä roikkumaan. Liidatessa vastaava saattais aiheuttaa hiukka tykytyksiä.
Täällä etelässä kelit alkaa näyttää uhkaavasti kevään merkkejä. Voip olla, että jääkiipeilyt on parin viikon päästä nähty. No sitte taas sisälle tekeen voimareeniä. Nythän se on taas hyvä kun sormetkin alkaa olla kunnossa.
keskiviikko 11. maaliskuuta 2009
sunnuntai 8. maaliskuuta 2009
Reenejä ja potemista
Hep,
Joo onhan tässä pari kertaa saanu aikaseksi käytyä tuolla Seppiksellä reenailemassa tuon edellisen postauksen jälkeen. Helmikuun alussa otin sitte jonku sars-viruksen ja sitä potenu tälle viikolle asti. Antibioottikuurin kans kestäny röhinät siis noin kuukauden päivät. Toissapäivänä uskalsin sitten vähän käydä testaamassa lentsun luonnetta ja kyllähän se melkoiset hiet iski vielä pintaan. No toisaalta lämmintä oli jotain 3 astetta joten ehkä sitä hikoilee muutenkin.
Jäät oli vielä ihan hyvässä kunnossa. Pinnasta oli jotain sentin luokkaa aika sohjoa, mutta muutes ihan jämäkän oloista.
Vasen laita

Keski
.jpg)
Oikea laita
.jpg)
No viikon päästä taas korolle saapa nähä miten äijän käy tällä kertaa. Tiistaina kävis vielä vetään kunnon hapotustreenit ja tänään jos jaksais vähän sisällä roikuskella hakuilla. Mutta katotaanpa viikon päästä miten kävi.
Niin joo se sormivamma alkaa nyt olla ohi. Jotain hyvää tästä jääkiipeilystä/sairastelustakin ;) Ei mennyt tuohonkaan sitten kun 3kk. Kannattaa innostua reenaamisesta...
Joo onhan tässä pari kertaa saanu aikaseksi käytyä tuolla Seppiksellä reenailemassa tuon edellisen postauksen jälkeen. Helmikuun alussa otin sitte jonku sars-viruksen ja sitä potenu tälle viikolle asti. Antibioottikuurin kans kestäny röhinät siis noin kuukauden päivät. Toissapäivänä uskalsin sitten vähän käydä testaamassa lentsun luonnetta ja kyllähän se melkoiset hiet iski vielä pintaan. No toisaalta lämmintä oli jotain 3 astetta joten ehkä sitä hikoilee muutenkin.
Jäät oli vielä ihan hyvässä kunnossa. Pinnasta oli jotain sentin luokkaa aika sohjoa, mutta muutes ihan jämäkän oloista.
Vasen laita

Keski
.jpg)
Oikea laita
.jpg)
No viikon päästä taas korolle saapa nähä miten äijän käy tällä kertaa. Tiistaina kävis vielä vetään kunnon hapotustreenit ja tänään jos jaksais vähän sisällä roikuskella hakuilla. Mutta katotaanpa viikon päästä miten kävi.
Niin joo se sormivamma alkaa nyt olla ohi. Jotain hyvää tästä jääkiipeilystä/sairastelustakin ;) Ei mennyt tuohonkaan sitten kun 3kk. Kannattaa innostua reenaamisesta...
perjantai 23. tammikuuta 2009
Seppistä hämärässä
Wuuhuu! Sain sitte eilen vedettyä sen vasemman laidan jää/mixta pätkän mistä viimeksi Jukan kans yrkätessä otin pakit. On se vaan hienoa kun joskus joku onnistuu ;) Nyt oli kyllä jääkin vähän eri luokkaa kun Koron betoni jäät.
On muutes asiallista, kun voi työpäivän jälkeenkin liidailla pihan hyvästä valaistuksesta johtuen. Ainut huono puoli on lämpimät kelit. Jäät olivatkin jo jonkin verran sulaneet Joulun ajasta. No ei muuta kun kiivettävä vaan mahdollisimman paljon vielä kun ehtii.
On muutes asiallista, kun voi työpäivän jälkeenkin liidailla pihan hyvästä valaistuksesta johtuen. Ainut huono puoli on lämpimät kelit. Jäät olivatkin jo jonkin verran sulaneet Joulun ajasta. No ei muuta kun kiivettävä vaan mahdollisimman paljon vielä kun ehtii.
maanantai 19. tammikuuta 2009
Kunnon tarkistus Korouomassa
Oltiinpas viikonloppu Korolla. Kelit oli kyllä tammikuuksi mitä mainioimmat. Pakkasta oli lauantaina 6 astetta ja sunnuntaina 10. Eipä paljon parempaa keliä voi kyllä toivoa. Jää tosin oli melko betonia alkuviikon -30 asteen lämpöjen johdosta.
Ruskeavirta on aika miehekkäässä kunnossa. Siksipä suuntasimmekin suoraan Jaska Jokuselle.

Miehistö tallaamassa polkua.

Mammutti ei tänä talvena ole lihonut kovinkaan vahvaan kuntoon. Jostain syystä vesi lirisee enempi vasemmasta laidasta.

Oltsi lähdössä kostamaan Jaskan pilarille, josta meitsi otti pakit. Pumputti vaan ruuvin vääntäminen aivan hitosti ja onnistuinkin tiputtamaan yhden. Sitten pukkasikin sen verran paniikkia, että oli pakko tulla alas.

Oltsin tempaistua ruhonsa toppiin päätin kokeilla itsekin vielä kostoksi sportti liidaamalla (ruuvit paikallaan ja niihin vain klippaillen). Sehän menikin helposti ja päätin vielä liidata hieman oikealle pilarista vähän loivemman linjan. Se onnistuikin tosin levätä piti ruuvissa ja pimeä ennätti ennen kuin oltiin alhaalla. Ei pysty tietään miten se ruuvaaminen voi olla niin vaikeaa...
Sunnuntaina otettiinkin reippaasti helpompi linja Jaskalta ja sehän sitten äsähtikin hienosti.

Ajomatkasta johtuen lyhyen päivän päätteeksi siirryttiin sitten yk-miehiksi jumppaamaan Jaskan pilareille. Hienoa se on tuokin ja kertyypähän metrejä.

Damage inc. taas piti tärvätä rystyset jäähän. Niin ja yllättäen se sama keskisormi josta on ollut nuo jänteet paskana jo pidemmän aikaan. No eikös sitä sanota, että kivusta oppii. Meikä on siis tänä talvena oppinut jo aika paljo.
Ruskeavirta on aika miehekkäässä kunnossa. Siksipä suuntasimmekin suoraan Jaska Jokuselle.

Miehistö tallaamassa polkua.

Mammutti ei tänä talvena ole lihonut kovinkaan vahvaan kuntoon. Jostain syystä vesi lirisee enempi vasemmasta laidasta.

Oltsi lähdössä kostamaan Jaskan pilarille, josta meitsi otti pakit. Pumputti vaan ruuvin vääntäminen aivan hitosti ja onnistuinkin tiputtamaan yhden. Sitten pukkasikin sen verran paniikkia, että oli pakko tulla alas.

Oltsin tempaistua ruhonsa toppiin päätin kokeilla itsekin vielä kostoksi sportti liidaamalla (ruuvit paikallaan ja niihin vain klippaillen). Sehän menikin helposti ja päätin vielä liidata hieman oikealle pilarista vähän loivemman linjan. Se onnistuikin tosin levätä piti ruuvissa ja pimeä ennätti ennen kuin oltiin alhaalla. Ei pysty tietään miten se ruuvaaminen voi olla niin vaikeaa...
Sunnuntaina otettiinkin reippaasti helpompi linja Jaskalta ja sehän sitten äsähtikin hienosti.

Ajomatkasta johtuen lyhyen päivän päätteeksi siirryttiin sitten yk-miehiksi jumppaamaan Jaskan pilareille. Hienoa se on tuokin ja kertyypähän metrejä.

Damage inc. taas piti tärvätä rystyset jäähän. Niin ja yllättäen se sama keskisormi josta on ollut nuo jänteet paskana jo pidemmän aikaan. No eikös sitä sanota, että kivusta oppii. Meikä on siis tänä talvena oppinut jo aika paljo.
sunnuntai 11. tammikuuta 2009
Jälleen Seppiksellä
Johan tuosta viikko vierähti edellisestä kerrasta ulkona. Hutungissa käytiinkin keskiviikkona ja jotain helppoja reittejä tuli liidailtua. Vähän fiiliksen hakua Joulun jälkeen. Aamulla kävin puntarilla ja se kertoi, että Joulusta oli jäänyt kaks kiloa ylimääräistä.
Jukka tuli käymään tuolta Vammalan suunnalta ja suunnitelmana oli yk(yläköysi) kiipeillen treenata tuntumaa jäähän. Sään haltija tarjosikin mitä parhaat mahdollisuudet - pakkasta kevyet -5 ja taivas lähes selkeä.
Talven ekat pakit ja jääliidi.
Perjantaina aloin elätellä, että jos kuitenkin vetasis liidaten siitä helpon linjan. No ei kun ruuvit mukaan ja menoksi. Seppiksen erikoisuus on, että hienot jääpilarit päättyy mikstaan välillä erittäinkin herkällä kalliolla joten mukaan piti ottaa myös nippu frendejä sitä silmällä pitäen.
Linja taustalla. Lopussa miellyttävä miksta pätkä.

Ekaa ruuvia jäähän.

Jääkiipeily sujuikin jo aika leppoisasti, mutta liidaaminen kyllä hapottaa taas yllättävänkin kovasti yk hommiin verrattuna. Jääpilarin yläosaan päästyäni ruuvasin ruuvin ja aloin tähyilemään, mistä se kalliopätkä menikään. Ei millään pystyny muistamaan ja mikstailu alkoi sen verran kuumottamaan, että päätin tulla alas. No siinäpä tuli kauden ekat pakit, mutta tärkeintä ens viikonlopun Korouoman reissua ajatellen oli, että jään liidaaminen sujui suht helposti.
Liidiepisodin jälkeen siirryttiin Jukan kanssa takaisin ruotuun eli yk miehiksi. Tässä Seppiksen erikoisuus sporttikiipeilystä tuttu autosta varmistaminen.

Oikean laidan hieno pätkä, joka talven kuluessa jäätyy sen verran paksuksi, että näilläkin käsillä se on mentävissä. Oikeassa laidassa tässäkin pätkässä mikstailua päälle kaatuvalla kivellä.

Tässä vähän yleiskuvaa linjoista.

Meitsi harppoo ylös suht ohutta linjaa, jossa myöhemmin onnistuinkin linttaamaan molemmat hakut kiveen.

Jukka vääntää mikstapätkää, joka oli enemmänkin herkkä kuin voimille käypä. Louhitusta kivestä johtuen kaikki listaotteet on kallistuneet alaspäin joten niissä ei kovin helpolla pysy vaikka seinä ei olisikaan pystyjyrkkää. Toisin sanoen hauskaa ulkoilua ;)

Jukka tuli käymään tuolta Vammalan suunnalta ja suunnitelmana oli yk(yläköysi) kiipeillen treenata tuntumaa jäähän. Sään haltija tarjosikin mitä parhaat mahdollisuudet - pakkasta kevyet -5 ja taivas lähes selkeä.
Talven ekat pakit ja jääliidi.
Perjantaina aloin elätellä, että jos kuitenkin vetasis liidaten siitä helpon linjan. No ei kun ruuvit mukaan ja menoksi. Seppiksen erikoisuus on, että hienot jääpilarit päättyy mikstaan välillä erittäinkin herkällä kalliolla joten mukaan piti ottaa myös nippu frendejä sitä silmällä pitäen.
Linja taustalla. Lopussa miellyttävä miksta pätkä.

Ekaa ruuvia jäähän.

Jääkiipeily sujuikin jo aika leppoisasti, mutta liidaaminen kyllä hapottaa taas yllättävänkin kovasti yk hommiin verrattuna. Jääpilarin yläosaan päästyäni ruuvasin ruuvin ja aloin tähyilemään, mistä se kalliopätkä menikään. Ei millään pystyny muistamaan ja mikstailu alkoi sen verran kuumottamaan, että päätin tulla alas. No siinäpä tuli kauden ekat pakit, mutta tärkeintä ens viikonlopun Korouoman reissua ajatellen oli, että jään liidaaminen sujui suht helposti.
Liidiepisodin jälkeen siirryttiin Jukan kanssa takaisin ruotuun eli yk miehiksi. Tässä Seppiksen erikoisuus sporttikiipeilystä tuttu autosta varmistaminen.

Oikean laidan hieno pätkä, joka talven kuluessa jäätyy sen verran paksuksi, että näilläkin käsillä se on mentävissä. Oikeassa laidassa tässäkin pätkässä mikstailua päälle kaatuvalla kivellä.

Tässä vähän yleiskuvaa linjoista.

Meitsi harppoo ylös suht ohutta linjaa, jossa myöhemmin onnistuinkin linttaamaan molemmat hakut kiveen.

Jukka vääntää mikstapätkää, joka oli enemmänkin herkkä kuin voimille käypä. Louhitusta kivestä johtuen kaikki listaotteet on kallistuneet alaspäin joten niissä ei kovin helpolla pysy vaikka seinä ei olisikaan pystyjyrkkää. Toisin sanoen hauskaa ulkoilua ;)

lauantai 3. tammikuuta 2009
Jääkausi on täällä
Hyvää Uutta vuotta! Uusi vuosi tuli pakkasten säestämänä ja niinpä jäätäkin näyttäis kertyvän syksyn sateista vallan mukavasti. Joulu aaton aattona käytiin jo Seppiksellä 0 asteisessa kelissä hakemassa yk fiiliksiä ja kyllähän se jääkiipeily on hienoa. Sormet on muuten vieläkin vähän rikki tuosta sisäkiipeilystä, mutta jospa ne nuissa hakun kahvoissa parantuis.
OP tuli toissapäivänä pikavisiitille Rovaniemeltä tänne lämpimään etelään ja eilen käytiin sitten testaamassa Seppiksen jäät parin pakkaspäivän jäljiltä. Onneksi unohdettiin kamera kotia niin tässäpä sitten puhelimella napsittuja laatukuvia ;)
Vielä ei jäätä niin paljoa ollu, että näillä käsillä viittis liidaamaan lähteä, mutta yk:lla sitten niin tiukkaa kun pystyi...
OP vetämässä hintsua jäätä.

Meitsi samalla linjalla.
Sitte pitiki päästä testaamaan mixta meininkejä. OP tasapainoilee suht jännällä linjalla.
Yläosa taas jäällä, mutta varsinkin topitus aika hintsua, no mutta yk:lla ei väliä...
OP tuli toissapäivänä pikavisiitille Rovaniemeltä tänne lämpimään etelään ja eilen käytiin sitten testaamassa Seppiksen jäät parin pakkaspäivän jäljiltä. Onneksi unohdettiin kamera kotia niin tässäpä sitten puhelimella napsittuja laatukuvia ;)
Vielä ei jäätä niin paljoa ollu, että näillä käsillä viittis liidaamaan lähteä, mutta yk:lla sitten niin tiukkaa kun pystyi...
OP vetämässä hintsua jäätä.

Meitsi samalla linjalla.
Sitte pitiki päästä testaamaan mixta meininkejä. OP tasapainoilee suht jännällä linjalla.
Yläosa taas jäällä, mutta varsinkin topitus aika hintsua, no mutta yk:lla ei väliä...
torstai 11. joulukuuta 2008
Ei vieläkään
Vieläkin on sormilauta pannassa. Keskisormet otti sen verran itseensä, että ei oo vieläkään palautuneet. Jospa sitten Joulun jälkeen taas roikuskelureenejä pääsis jatkaan.
Tämän viikon on ollut pakkasta joten kohta pääsee varmaan taas jäätä raapimaan.
Tämän viikon on ollut pakkasta joten kohta pääsee varmaan taas jäätä raapimaan.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
