Do dii. Tulipas sitte tuo hakkuilukausi avattua eilen. Käytiin Antin kans raapiin kalliota ja hikihän siinä tuli. Jäätä ei ollu, mutta räntää sentään vähän heitteli ;) On se vaan hauskaa jännää tuo kallion raavinta. Ja pumppaa taas boulderoitsijaa ihan mukavasti, vaikka lyhyitä pätkiä kikkailtiinkin niin ja tietysti yläköydellä. No ens kerralla voi saada jo kiipeilymuuvejakin aikaiseksi. Niin nyt ei kyllä tullu kuveja sorry.
Huomenna taas boulderoidaan jos vaan Esteri sallii.
maanantai 19. lokakuuta 2009
perjantai 16. lokakuuta 2009
Videopätkää netistä
Hienoja maisemia Nixistä. Kyllä ne vaan alpit on hieno paikka. Saas nähä millon pääsee ite seuraavan kerran. No kävis ny ensin tylsyttään hakkuja jossain.
sunnuntai 4. lokakuuta 2009
Paavalinvuori calling
Perjantaina joutu käymään uudestaan Paavalinvuoressa avaamassa jo putsattuja rojekteja. Niin ja yrkkäämässä sitä pahuksen Huutoa yössä. Aurinko paisteli komiasti raekuuron jälkeen eikä kivet onneksi kastuneet vaikka asfaltti olikin aivan märkä.
Saldona oli neljä ensinousua kaikki Janille ja jamppa vielä äsäytti tuon Huudon yössäkin, joka tuntuu olevan 6a:ksi aika timanttista tavaraa. He he - se on hyvä kun ensin ite valittaa, että jätkät greidaa reittejä munilleen ja sitte ite vetasee greidin pieleen ;) No kertokaa toistajat onko kyseessä 6a+ vai 6b isoille pojillehan tuossa tuoskin on paljon väliä, mutta puuhastelijoille toki...
Tässä kuvia uusilta linjoilta:
Jani reitillä "Kruisailu"

Meikä samalla reitillä

Toinen feissi jossa kaks kuumottavaa linjaa

Jani ja "Släbätys hirvitys" vaikeutta ylävitosen verran ja korkeutta n.6m. Kuulemma hieman jo kuumotti...
Saldona oli neljä ensinousua kaikki Janille ja jamppa vielä äsäytti tuon Huudon yössäkin, joka tuntuu olevan 6a:ksi aika timanttista tavaraa. He he - se on hyvä kun ensin ite valittaa, että jätkät greidaa reittejä munilleen ja sitte ite vetasee greidin pieleen ;) No kertokaa toistajat onko kyseessä 6a+ vai 6b isoille pojillehan tuossa tuoskin on paljon väliä, mutta puuhastelijoille toki...
Tässä kuvia uusilta linjoilta:
Jani reitillä "Kruisailu"
Meikä samalla reitillä
Toinen feissi jossa kaks kuumottavaa linjaa
Jani ja "Släbätys hirvitys" vaikeutta ylävitosen verran ja korkeutta n.6m. Kuulemma hieman jo kuumotti...
torstai 1. lokakuuta 2009
Fiilistelyä
Do dii. Eilen käytiin eka kertaa kiipeilemässä sitten jalan katkeamisen. Tai no kävinhän mie Hutungissa vuorikengät jalassa kerran, mutta sitä ei voi ehkä laskea. Hyvä oli fiilis. Jalka pysyi yhtenä kappaleena ja kunto tuli todettua huonoksi, vaikka eipä tuo yllätys ollutkaan.
No joka tapauksessa käytin koiraa juoksemassa metsässä viimeviikolla ja löysin kymppikiven vierestä pari uutta kiveä, joista yksi on ihan kuumottava ja toiseenkin saa ihan kunnon släbätys vääntöjä. Kolmanteenkin voi saada jonkun lyhyen reitin. Sijainti on siis Kymppikiven ja Paasivuoren puolessa välissä, mutta toisella puolen tietä. Kuvassa keltaisella kivet ja violetilla "polku".

Käykäähän kattelemassa, kun muilta projekteilta ehditte. Tuohon hänkille vois saada vähän timanttisemmankin linjan. Tässäpäs muutama kuva ja syntyneet reitit:
Släbikivi ei reittejä. Toisella puolen kiveä lisää tekemistä. Tämä kivi on siis suurimmalta kiveltä vähän matkaa alarinteeseen Säykin suuntaan.
.jpg)
Tähän syntyikin ihan mukava vääntö. Nimeä en tiedä(Jani saa kertoa), mutta greidi lienee jossain kutosen ylänurkilla. Istumalähtö oikeasta reunasta ja topataan koivun vierestä ylös.
.jpg)
Kiven toisella reunalla lämppäri. "Jalkavammasen vääntö" helppoutta jotain 4:n luokkaa. Istuiltaan pieneltä kiveltä ja nurkan yli kiepsauttaen.
.jpg)
Hänkki feissi olikin sitten liian iso pala meidän tehtäväksi. Käykäähän isot pojjaat avaamassa hieno linja.
.jpg)
Pikkukivi vähänmatkaa radan suuntaan. Tähän voi saada jonkun pienen punnerruksen.
.jpg)
Sitten alkoi iltahämy vaivata ja päätettiin jättää loput harjaukset tuonnemmaksi ja suunnattiin Paavalinvuoren valmiille linjoille fiilistelemään.
Tässäpä reittinä "Lenkkeilijä" ja vaikeutta 5:n verran. Meitsin avaama joskus kesäkuun alussa.
.jpg)
Janin piti kuitenkin saada harjalle käyttöä ja tässä uusin luomus "Viiden tähden hylje" seisomalähdöllä.
.jpg)
Pari otosta hienolta släbiltä "Jykän olo" vai olikohan tämä kuitenki tuo "Taustavoima". Meikä tarkistaa onko kengännauhat auki.
.jpg)
Timo puristaa minkä pystyy.
.jpg)
Näinhän siinä sitten käy kun yrkkää omia reittejään. Ei vaan pysty ;)
No joka tapauksessa käytin koiraa juoksemassa metsässä viimeviikolla ja löysin kymppikiven vierestä pari uutta kiveä, joista yksi on ihan kuumottava ja toiseenkin saa ihan kunnon släbätys vääntöjä. Kolmanteenkin voi saada jonkun lyhyen reitin. Sijainti on siis Kymppikiven ja Paasivuoren puolessa välissä, mutta toisella puolen tietä. Kuvassa keltaisella kivet ja violetilla "polku".

Käykäähän kattelemassa, kun muilta projekteilta ehditte. Tuohon hänkille vois saada vähän timanttisemmankin linjan. Tässäpäs muutama kuva ja syntyneet reitit:
Släbikivi ei reittejä. Toisella puolen kiveä lisää tekemistä. Tämä kivi on siis suurimmalta kiveltä vähän matkaa alarinteeseen Säykin suuntaan.
.jpg)
Tähän syntyikin ihan mukava vääntö. Nimeä en tiedä(Jani saa kertoa), mutta greidi lienee jossain kutosen ylänurkilla. Istumalähtö oikeasta reunasta ja topataan koivun vierestä ylös.
.jpg)
Kiven toisella reunalla lämppäri. "Jalkavammasen vääntö" helppoutta jotain 4:n luokkaa. Istuiltaan pieneltä kiveltä ja nurkan yli kiepsauttaen.
.jpg)
Hänkki feissi olikin sitten liian iso pala meidän tehtäväksi. Käykäähän isot pojjaat avaamassa hieno linja.
.jpg)
Pikkukivi vähänmatkaa radan suuntaan. Tähän voi saada jonkun pienen punnerruksen.
.jpg)
Sitten alkoi iltahämy vaivata ja päätettiin jättää loput harjaukset tuonnemmaksi ja suunnattiin Paavalinvuoren valmiille linjoille fiilistelemään.
Tässäpä reittinä "Lenkkeilijä" ja vaikeutta 5:n verran. Meitsin avaama joskus kesäkuun alussa.
.jpg)
Janin piti kuitenkin saada harjalle käyttöä ja tässä uusin luomus "Viiden tähden hylje" seisomalähdöllä.
.jpg)
Pari otosta hienolta släbiltä "Jykän olo" vai olikohan tämä kuitenki tuo "Taustavoima". Meikä tarkistaa onko kengännauhat auki.
.jpg)
Timo puristaa minkä pystyy.
.jpg)
Näinhän siinä sitten käy kun yrkkää omia reittejään. Ei vaan pysty ;)
perjantai 25. syyskuuta 2009
Kiviä kasvaa metsässä
Tai ainaki se siltä tuntuu, kun taas pitkästä aikaa pystyy metsässä kävelemään.
Tuommosiapa löyty tänään Muuratsalosta

.jpg)
Ainakin toisella kivellä oli joku joskus kiivennytkin polkeentuneesta maasta ja mankasta päätellen. Kukahan lienee ja saapas nähä milloin tuonne ehtii katteleen reittejä.
Eilen löyty lisäksi pari ihan varmasti neitsytkiveä tuosta Kymppikiven vierestä. On se vaarallista tuo koiran ulkoiluttaminen ;)
Kommentti:
Jaaha tämä Muuratsalon paikka näyttikin olevan tuo Keventäjät. Hienoa settiä joka tapauksessa. Tuonne on mentävä vielä tänä syssynä.
Tuommosiapa löyty tänään Muuratsalosta

.jpg)
Ainakin toisella kivellä oli joku joskus kiivennytkin polkeentuneesta maasta ja mankasta päätellen. Kukahan lienee ja saapas nähä milloin tuonne ehtii katteleen reittejä.
Eilen löyty lisäksi pari ihan varmasti neitsytkiveä tuosta Kymppikiven vierestä. On se vaarallista tuo koiran ulkoiluttaminen ;)
Kommentti:
Jaaha tämä Muuratsalon paikka näyttikin olevan tuo Keventäjät. Hienoa settiä joka tapauksessa. Tuonne on mentävä vielä tänä syssynä.
keskiviikko 9. syyskuuta 2009
Kuntoraportti
Hyvinhän tämä homma meni. Mulla oli mielikuva suurinpiirtein, että kipsin poiston jälkeen vaan kuntoutetaan lihas ja taas juostaan. No ei se nyt aivan niin näköjään mene. Suurin ongelma on ollu jalan turpoaminen ja nivelsiteiden jäykistyminen kipsin aikana. Nyt on kuus viikkoa kipsin poistosta ja nilkan liikkuvuus on ehkä 90%. Nilkka nivelen ympäristö turpoaa vieläkin ja pohkeessa ei todellakaan ole voimaa.
Jalka heti kipsin poiston jälkeen
Tuosta kuvasta huomaa hyvin myös kuinka jalkapöydän lihakset ovat surkastuneet ja jalka on kaventunu toiseen verrattuna. Tämä on myös aika paha sillä jalka ei näin kestä rasitusta kovin hyvin.
No kun ei urheilla niin harrastetaan sitten kaikkea kivaa, mihin ei urheillessa jää aikaa. Tai no - ihan ku tuo urheilu nyt tässä iässä sitte olis niin paskan tärkeää. Kävinpä kouluttamassa koiraa vähän koirien tavoille. Suht hyvin tuo sorsan oppikin hakemaan.
Demokratiaa sorsille

No nyt on sitten ollu se sikaflunssa tai mikä lie, mutta tämmöstä kuumetautia ei olekaan kymmeneen vuoteen ollu. No mikäs kiire tässä parannellessa ;)
Jalka heti kipsin poiston jälkeen
Tuosta kuvasta huomaa hyvin myös kuinka jalkapöydän lihakset ovat surkastuneet ja jalka on kaventunu toiseen verrattuna. Tämä on myös aika paha sillä jalka ei näin kestä rasitusta kovin hyvin.
No kun ei urheilla niin harrastetaan sitten kaikkea kivaa, mihin ei urheillessa jää aikaa. Tai no - ihan ku tuo urheilu nyt tässä iässä sitte olis niin paskan tärkeää. Kävinpä kouluttamassa koiraa vähän koirien tavoille. Suht hyvin tuo sorsan oppikin hakemaan.
Demokratiaa sorsille

No nyt on sitten ollu se sikaflunssa tai mikä lie, mutta tämmöstä kuumetautia ei olekaan kymmeneen vuoteen ollu. No mikäs kiire tässä parannellessa ;)
lauantai 4. heinäkuuta 2009
Kesä - heinäkuu
Non nii. Kesäkuussa tuli käytyä pohjosessa kattomassa poikain meininkejä ja Ikuisen tuskan rojektointi jatkui.
1) Rollo
Pojat oli löytäny tosi asiallisen paikan Torniojoen ja Muurolan välistä. Vaaran nimi lienee Petäjävaara ja toposta ei ole tietoa, mutta kyllä ne rovaniemeläiset paikan tietää(ja maps.google.com). Paikka tarjoaa hienoa settiä nelosen trädistä seiskan sporttipunnerruksiin. Petäjävaarassa nyt ei ihmeempiä lähetyksiä allekirjoittaneen toimesta tullu, mutta Jukka ja Olli-Pekka avas pari reittiä vaikeudeltaan jotain nelosta. Hienoja reittejä ja klassikko meininkiä. Keli oli kesäkuun alkuun poikkeuksellisen kuuma nuille leveysasteille ja sääskiäkään ei vielä ollut. Voin suositella.
Toisena päivänä käytiin Olli-Pekan kans Karhunnulkissa eli Songassa. Sonka on kyllä myös hieno paikka ja asiallisia sporttireittejä löytyy helposta Helppoon ;) Liidattiin helppoja ja Olli-Pekka näytti miten Kulma 6c taipuu vahvojen sormien alla. Meikä sai jopa muuvit tehtyä Kulmaan yläköydellä, mutta liidi jäi puuttumaan ja odottelemaan seuraavaa pohjosen reissua. Oltsi veivas vielä yläköydellä kädet makarooniksi Kulmalla ja oltiinkin valmiita suuntaamaan Rolloon palauttavalle kaljalle.
Olli-Pekka ja kulma

2) Jykylä
Ikuista tuskaa ja bouldereita tuli veivattua kesäkuun toisella viikolla. Sain inspiksen ja reenasin neljänä päivänä putkeen. Ensin Halsvuoressa köyseilemässä helppoa trädiä, sitten Paavalinvuoressa boulderoimassa, Halsvuoressa uudestaan yk-soolona Ikuista tuskaa ja lopuksi vielä uudestaan Halsvuoressa rojektoimassa Ikuista tuskaa. Paavalinvuoreen avasin pari uutta linjaa. Arete varsinkin ihan hieno jotain kutonen. Pitää käydä vielä uudestaan veivaamassa niin osaa sanoa tarkemmin. Ikuinen tuskakin taipui jo jälkimmäisellä kerralla yläköydessä. Vielä kun pääsis tekemään liidin.
Pääsemisestä puheenollen tulikin pieni kiipeilytauko tähän kesän keskelle. Onnistuin kippaamaan moottoripyörän Motoparkin radalla Virtasalmessa sillä seurauksella, että sain ulkokehräsen murtuman ja kuudeksi viikoksi jalan kipsiin.
Että näin

No kipsi pois kuun lopussa ja miehellä kasa motivaatiota loppukesäksi/syksyksi kiikkuhommiin. Yritetään saada edes muutama rojekti tapettua.
1) Rollo
Pojat oli löytäny tosi asiallisen paikan Torniojoen ja Muurolan välistä. Vaaran nimi lienee Petäjävaara ja toposta ei ole tietoa, mutta kyllä ne rovaniemeläiset paikan tietää(ja maps.google.com). Paikka tarjoaa hienoa settiä nelosen trädistä seiskan sporttipunnerruksiin. Petäjävaarassa nyt ei ihmeempiä lähetyksiä allekirjoittaneen toimesta tullu, mutta Jukka ja Olli-Pekka avas pari reittiä vaikeudeltaan jotain nelosta. Hienoja reittejä ja klassikko meininkiä. Keli oli kesäkuun alkuun poikkeuksellisen kuuma nuille leveysasteille ja sääskiäkään ei vielä ollut. Voin suositella.
Toisena päivänä käytiin Olli-Pekan kans Karhunnulkissa eli Songassa. Sonka on kyllä myös hieno paikka ja asiallisia sporttireittejä löytyy helposta Helppoon ;) Liidattiin helppoja ja Olli-Pekka näytti miten Kulma 6c taipuu vahvojen sormien alla. Meikä sai jopa muuvit tehtyä Kulmaan yläköydellä, mutta liidi jäi puuttumaan ja odottelemaan seuraavaa pohjosen reissua. Oltsi veivas vielä yläköydellä kädet makarooniksi Kulmalla ja oltiinkin valmiita suuntaamaan Rolloon palauttavalle kaljalle.
Olli-Pekka ja kulma

2) Jykylä
Ikuista tuskaa ja bouldereita tuli veivattua kesäkuun toisella viikolla. Sain inspiksen ja reenasin neljänä päivänä putkeen. Ensin Halsvuoressa köyseilemässä helppoa trädiä, sitten Paavalinvuoressa boulderoimassa, Halsvuoressa uudestaan yk-soolona Ikuista tuskaa ja lopuksi vielä uudestaan Halsvuoressa rojektoimassa Ikuista tuskaa. Paavalinvuoreen avasin pari uutta linjaa. Arete varsinkin ihan hieno jotain kutonen. Pitää käydä vielä uudestaan veivaamassa niin osaa sanoa tarkemmin. Ikuinen tuskakin taipui jo jälkimmäisellä kerralla yläköydessä. Vielä kun pääsis tekemään liidin.
Pääsemisestä puheenollen tulikin pieni kiipeilytauko tähän kesän keskelle. Onnistuin kippaamaan moottoripyörän Motoparkin radalla Virtasalmessa sillä seurauksella, että sain ulkokehräsen murtuman ja kuudeksi viikoksi jalan kipsiin.
Että näin

No kipsi pois kuun lopussa ja miehellä kasa motivaatiota loppukesäksi/syksyksi kiikkuhommiin. Yritetään saada edes muutama rojekti tapettua.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)